RPG
Runy służą istotom magicznym także do walki (oraz czarów):
Tłumaczenie:
Fehu- powodzenie,władza,porządek
Uruz- zdrowie,siła przetrwania
Thurisaz- wialność,niezłomność
Ansuz- natchnienie,mądrość,wiedza
Raido- ruch,aktywność,podróż
Kenaz- entuzjazm,namiętność
Hagalaz- zmiana na lepsze
Nauthiz- ślepy los
Eisaz- koncentracja,wyciszenie
Jera- sprawiedliwość
Sowulo- nadzieja
Teiwaz- uczciwość
Berkana- kobiecość,płodność
Laguz- intuicja
Mannaz- współdziałanie
Algiz- pomyślność,powodzenie
Ehwaz- ufność,wierność
Othila- ojczyzna,rodzina
Gebo- harmonia
Wunjo- realizacja marzeń
Isa- wytrwałość
Perthro- przeznaczenie,wyrok losu
Inguz- regeneracja
Dagaz- oświecenie,św
Runy umieszczane są na stałe na ciele Istoty Magicznej lub są 'rysowane' na cialach, przedmiotach w jakimś celu. (w zależności od tego jaka to istota tyle run może posiadać - gracz wybriera sobie runy jakie posiada postać zgodnie z poniższymi zaleceniami)
RUNY UMIESZCZANE NA STAŁE:
Istoty Światła// Biała Magia
Anioły od 5 do 10 run
Śnieżni Magowie (wróżki) 5 run
Elfy Słońca 4 runy
Czarodzieje 6 run
Srebrne Syreny 3 runy
Leśna Nimfa 3 runy
Leśne Skrzaty 1-2 run
Istoty Ciemności lub Cienia// Czarna Magia bądź magia Neutralna
Wampiry 5 - 10 run
Magowie 6 run
Demony 3 runy
Gobliny 2 runy
Trole 1 runa
Skrzaty 1-2 run
Elfy Nocy 4 runy
Czarne Syreny 3 runy
Wilkołak 5 run
Wodna Nimfa 3 runy
RUNY DO WYKORZYSTANIA:
Fehu- powodzenie,władza,porządek
Uruz- zdrowie,siła przetrwania
Thurisaz- wialność,niezłomność
Ansuz- natchnienie,mądrość,wiedza
Raido- ruch,aktywność,podróż
Kenaz- entuzjazm,namiętność
Eisaz- koncentracja,wyciszenie
Sowulo- nadzieja
Teiwaz- uczciwość
Berkana- kobiecość,płodność
Laguz- intuicja
Mannaz- współdziałanie
Algiz- pomyślność,powodzenie
Ehwaz- ufność,wierność
Gebo- harmonia
Wunjo- realizacja marzeń
Isa- wytrwałość
RUNY TWORZONE Z JAKIEGOŚ POWODU ZA POMOCĄ IRY*
Inguz- regeneracja, aby wyleczyć rany.
Hagalaz- aby coś naprawić, otworzyć
Nauthiz - zamiana Iry w broń
Jera - potężny promień magii: aby kogoś zranić a także cos zniszczyć, przepalić.
Perthro - Światło z Iry pokazuje możliwe zdarzenia
Dagaz - światło
Othila- pokazuje co dzieje sie z bliskimi
* Ira to magiczna różdżka używana przez wszystkie istoty magiczne.[/center]
ISTNIEJĄ TAKŻE TAK ZWANE DZIKIE RUNY TWORZONE PRZEZ POŁĄCZENIE RUN ZE SOBĄ (POTRAFIĄ TO TYLKO MAGOWIE I CZARODZIEJE)
Offline